PÅMELDINGSFRIST
03. oktober 2022
Studiepoenggivende kurs i
LOGISTIKK & INNKJØP
Ønsker du studiepoeng i innkjøp og logistikk?
I samarbeid med Høyskolen Kristiania kan NIMA Utdannning nå tilby studiepoenggivende kurs i logistikk og innkjøp. Med dette kurset får du en introduksjon til grunnleggende elementer innen logistikk og innkjøp sett fra et økonomisk, praktisk og ledelsesperspektiv.
Høyskolen Kristiania er en godkjent og akkreditert høyskole, og ved påmelding til dette kurset tas du opp som student ved Høyskolen. Dette gir deg muligheten til å avlegge eksamen og få godkjente studiepoeng etter endt kurs.
KURSLØPET BESTÅR AV
-
5 kursdager i Oslo
-
1 obligatorisk innleveringsoppgave
-
Hjemmeeksamen, 7,5 studiepoeng
SENTRALE EMNER
Utvikling og trender innen logistikk og innkjøp
Grunnleggende perspektiver, prinsipper og modeller
Logistikkaktørenes egenart og roller i industrien
Innkjøpsfunksjonens egenart og betydning for forskjellige virksomheter
Innkjøpets hovedfunksjoner og prosesser
Logistikk- og innkjøpsansvarliges strategiske vurderinger
Logistikk og innkjøps betydning for bærekraft
LÆRINGSUTBYTTE
Kursdeltaker skal etter endt kurs sitte igjen med kunnskap om
Logistikk og innkjøpsfagets utvikling
Hvilke arbeidsoppgaver som er knyttet til rollen som innkjøper
Logistikk og innkjøps rolle i ulike organisasjoner
Logistikk og innkjøps rolle internt og samspill med øvrige avdelinger
Innkjøpsprosessens ulike stadier
Miljømessige tilnærminger
Problemstillinger knyttet til bærekraftige innkjøp
Kursdeltaker skal etter endt kurs håndtere følgende innkjøpsoppgaver og ansvarsområder
Initiere forbedring av virksomhetens anskaffelses- og logistikksystem, med mål om økt konkurransekraft.
Bidra til effektive innkjøpsprosesser
Bedømme hovedprinsippene i administrative oppgaver i innkjøpsarbeidet (tilbud, avtaler, forhandlinger og kontrakter).
Kursdeltaker skal etter endt kurs kunne utføre
Behovsavklaring
Forespørsel
Tilbudsevaluering
Leverandørvalg/evaluering
Avtaleinngåelse
Rekvisisjon og ordreplassering
Leverandøroppfølging og fakturakontroll
Anders W. Skumsnes
Anders er en innkjøpsfaglig tungvekter med erfaring fra strategiske og operative anskaffelser, både i offentlig sektor og privat næringsliv.
UNDERVISNING
Kursets foreleser er Anders Wiland Skumsnes. Han har bakgrunn fra økonomistudier med spesialisering innen logistikk, og har siden 1995 opparbeidet bred arbeidserfaring knyttet til innkjøp i privat næringsliv og offentlige anskaffelser.
Anders har flere lederstillinger knyttet til innkjøp og anskaffelser på sin CV, fra blant annet Helse Sør-Øst, Difi/Statens Innkjøpssenter og Forsvaret. Med et brennende engasjement for effektivisering, endring og besparende innkjøpsprosesser er Anders kjent som en forretningsorientert leder med gode resultater innen gevinstrealisering.
Anders setter seg raskt inn i nye problemstillinger og er flink til å formidle sin kunnskap. Både ovenfor nyansatte og erfarne innkjøpere. Han underviser i en rekke innkjøpsfaglige kurs hos NIMA Utdanning, og er tilknyttet Høyskolen Kristiania ved tilsvarende emner.
Engasjerende forelesere
Praktisk undervisning
Konkrete eksempler fra virkeligheten
Rom for å stille spørsmål underveis
Innkjøpsfaglig erfaringsutveksling
PRAKTISK INFO
Kommende kurs 2022
1. samling: 01.-03. november
2.samling: 21.-22. november
Kursdagene varer fra 09-16
Eksamen, 01.-02. desember
Skriftlig hjemmeeksamen med individuell innlev. Bestått eksamen gir 7,5 studiepoeng
Obligatorisk arbeidskrav
For å kunne avlegge eksamen, kreves en obligatorisk og bestått innleveringsoppgave underveis i kurset.
Siste frist for påmelding
03. oktober 2022
Kurssted
Høyskolen Kristiania
Prinsens gate 7-9, Oslo sentrum
Kursets opptakskrav
For å delta på dette kurset må du kunne dokumentere generell studiekompetanse.
Deltakeravgift, kr. 26.000,-
Inkl. 36 timers undervisning, nødvendig materiell, lunsj og bevertning gjennom kursdagene, samt oppgavegjennomføring og eksamensavgift.
Spørsmål?
kurs@nimautdanning.no | tlf. 480 68 863